Районна газета

ПРОФІЛЬНІ ЗАКЛАДИ ОСВІТИ МАЮТЬ ПРАЦЮВАТИ НА ПОТРЕБИ ВИРОБНИКІВ, – МИКОЛА ПОДОПРИГОРА

На цьому заступник голови облдержадміністрації наголосив під час засідання фокус-групи за напрямком сільськогосподарської діяльності

Як підкреслив Микола Подопригора, наразі в області функціонує 14 закладів профтехосвіти та 6 коледжів, які випускають фахівців аграрних спеціальностей. Учасники засідання зібралися, щоб розставити акценти в системі аграрної освіти і формуванні оптимальної мережі закладів, адже освіта має працювати, в першу чергу, на потреби роботодавців.

«Наша спільна мета – щоб учень чи студент виходив зі стін навчального закладу, готовий до роботи на підприємстві. Щоб освіта виконувала не просто соціальну функцію, надаючи освітню послугу, а випускала професійно якісні кадри», – зауважив він.

Представники влади, аграрних підприємств та освітян розглянули результати дослідження із визначення прогнозних показників потреби в кадрах на ринку праці в Сумській області, яке проводив Сумський державний університет. Так, висновки свідчать, що наразі на ринку праці в галузі сільського господарства наявний надлишок фахівців передвищої освіти та робітничих кадрів за всіма проаналізованими професіями. При цьому, протягом 2008-2016 року відслідковується щорічне зменшення надлишкового обсягу таких фахівців у середньому на 5%.

На основі моніторингу потреби ринку праці в аграрній сфері учасники наради розглянули проблеми підготовки професійних кадрів, готовність роботодавців брати участь у навчанні та практичній підготовці фахівців для своїх потреб.

За їх словами, вони зацікавлені у професійних кадрах, які б вміли  працювати на сучасній техніці та устаткуванні. Проте, на їх думку, те обладнання, на якому учні опановують професійні навички, часто застаріле, що не дає достатньо якісної підготовки. З огляду на це тимчасово виконуючий обов’язки директора Департаменту агропромислового розвитку Петро ТУРЧИН висловив думку, що освітянам та аграріям необхідно попрацювати і вибудувати таку модель, за якої заклади профтехосвіти стануть більш спеціалізованими, орієнтованими на потреби конкретного роботодавця тощо.